Zepsute zęby

Zepsute zęby powodem wielu chorób

Piękne białe i zadbane zęby są nie tylko naszą wizytówką, gdyż to uśmiech najbardziej przyciąga wzrok drugiej osoby. Jak się okazuje stan naszego uzębienia ma niewątpliwy wpływ na nasze zdrowie. Jednym słowem ubytki i niedoskonałości naszych zębów mogą być kluczem przy wielu dolegliwościach, zepsute zęby są więc powodem wielu chorób. Warto zatem szczególnie dbać o swoje zęby nie tylko z estetycznych przyczyn, ale również dla własnego zdrowia.

Brzydkie zaniedbane zęby to nie tylko nieatrakcyjny i odpychający wygląd oraz nieprzyjemny zapach z ust.

Zepsute zęby są powodem wielu chorób, można tu wymieniać: nowotwory, cukrzycę, choroby krążenia, nerek, a nawet mogą powodować wrzody. Utrata zębów w wyniku ich zaniedbywania może przyczynić się także do spowodowania i zaostrzenia choroby wieńcowej. Głównie ucierpieć tutaj mogą tętnice szyjne, odpowiedzialne za doprowadzanie krwi do mózgu. Brzmi to naprawdę groźnie. Co ciekawe zepsute zęby są powodem chorób, takich jak nawet zawał! Wszystko za sprawą produkowanych bakterii, które trafiają do naszego krwiobiegu i mogą wpłynąć na zapalenie zastawek, a co za tym idzie – także zawał.

Zaniedbane zęby mają także ogromny wpływ na stan naszych nerek. Nerki są naszym filtrem w organizmie, w momencie, kiedy powstałe w jamie ustnej zarazki trafią do tych ogromnych filtrów, mogą spowodować nawet zaburzenie i zaprzestanie ich funkcjonowania. Zepsute zęby powodem chorób płuc. Jeśli nieodpowiednio dbamy o kondycję jamy ustnej, namnażające się bakterie mogą trafić do dolnych dróg oddechowych, a tym samym przyczynić się do zapalenia płuc. Jak się okazuje nieleczone zęby mogą być przyczyną choroby wrzodowej żołądka, a to ze względu na wspomniane namnażające się bakterie, które mogą po prostu uszkadzać specjalny śluz wyścielający zarówno żołądek, jak i dwunastnicę.

Wnioski są po prostu oczywiste, iż na prawdę warto dbać o swoje zęby, choćby z tego względu, aby cieszyć się zdrowiem całego swojego organizmu. Dbając o zęby unikniemy bardzo wielu chorób